Nutricionizam

Alma Bunić: 'Moramo promijeniti svoj stav prema hrani - pravilna prehrana treba biti navika, a ne trend'

Zašto držanje dijeta nije dugoročno rješenje, kako se riješiti par kilograma viška nakupljenih preko blagdana i što treba biti prvi korak prema mršavljenju, otkriva nam nutricionistkinja Alma Bunić

Alma Bunić: 'Moramo promijeniti svoj stav prema hrani - pravilna prehrana treba biti navika, a ne trend'
 





Alma Bunić je nutricionistkinja koja stoji iza brenda Nutriforma – nakon diplome na Prehrambeno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu i četiri godine usavršavanja u području nutricionizma, u kojima završava i stručnu obuku za wellness managera, 2008. godine otvara vlastiti obrt posvećen zdravoj prehrani i dijetoterapiji. Od tada se sve intenzivnije bavi radom na području nutricionizma, najviše na području mršavljenja, debljanja, dijetoterapija te sa sportašima svih kategorija i generacija, a radi i kao savjetnica za Calivita International.

Alma je jedna od govornica na trećoj međunarodnoj konferenciji Ljubav-KG-Novac, koja će se održati u Zagrebu 02.03.2019. godine u hotelu Academia. Na konferenciji će održati predavanje „Kako se zdravo hraniti sukladno željenim ciljevima?“, a s njom porazgovarali o trendu keto dijete, smjernicama za zdravo mršavljenje i pravilnoj prehrani.



Mršavljenje i skidanje kilograma je jedna od najčešćih novogodišnjih odluka, ali ne uspiju je svi provesti u djelo. Prema vašem iskustvu, u čemu ljudi najviše griješe kad krenu s mršavljenjem?
- Problem je što nemamo dovoljno dobar fokus na prehranu, nedostaje nam osviještenost o važnosti hrane i nutritivnog bogatstva za zdravlje.
Bitno je shvatiti da trebamo postaviti drugačiji cilj: biti zdrav, imati dovoljno energije, biti jednostavno dobro. Kada to postignemo hranom, i kilogrami se skidaju i dovode u ravnotežu. Veliki problem današnjice je što ljudi slijepo slijede smjernice u prehrani koje su jednostavne, brze, razvikane, ali ne i dobre. Bitno je promijeniti svoj stav prema hrani, pravilna prehrana treba biti navika, a ne trend.


Što biste savjetovali onima koji su nakupili koji kilogram viška preko blagdana – kako ih se riješiti?
- To su najčešće „brzi kilogrami“ i dobro je povećati unos zelenog povrća, zelenih sokova, variva i juha, a izbaciti slatkiše, masno meso, peciva, tijesta i kolače. Preporuka je napraviti lagani detoks u trajanju od dva tjedna.



Protekle se godine puno pričalo o keto dijeti – kome se ona preporučuje, tko bi je trebao izbjegavati, i može li takav režim prehrane biti dugoročno održiv?
- Keto dijeta je prehrana koja se još istražuje. Ono što je za sada znanost potvrdila je činjenica da je to prehrana jako dobra kod određenih bolesti - multiple skleroze, epilepsije, dijabetesa, kroničnih bolesti krvožilnog sustava. Neka istraživanja pokazuju da se jako mijenja mikrobiota crijeva što nije najbolja stvar, tako da ćemo pričekati daljnja istraživanja. Ono u što sam sigurna je da to nije prehrana koja treba biti rješenje samo za skidanje kilograma. To je veliko šokiranje organizma, tako da nije poželjno to koristiti kao brzo rješenje za mršavljenje.

Je li vrijeme da se iz rječnika izbaci riječ 'dijeta' i prestane razmišljati o izrazito restriktivnim dijetnim programima? Umjesto toga, koja bi bila održivija, dugoročna metoda skidanja kilograma?
- 'Dijeta' ne može opstati u smislu kao što je to danas. Držanje dijeta jednostavno ne djeluje dugoročno, izbacivanje cijele skupine namirnica, npr. ugljikohidrata, je pogrešan stav. Jedini način i metoda su savjetovanje sa stručnjakom, izrada individualnog jelovnika, praćenje i promjena životnih navika. To je ono što je ispravno i može dati kvalitetna rješenja.

Koji bi trebao biti prvi korak kad se kreće s mršavljenjem?

- Realna i svjesna odluka je prva stvar. Posjet nutricionistu kako bi se odredilo koliko kilograma zapravo treba skinuti, na koji način i kojom brzinom. Tek tada možete znati kako i na koji način dalje.

Vaš brand Nutriforma postoji već punih 12 godina te, između ostalog, nudi i slaganje individualnog plana prehrane. Kome se preporučuje nutricionističko savjetovanje i slaganje jelovnika? Na čemu se bazira takav plan?
- Svako tko želi promjene i pravilan način ishrane treba izradu jelovnika. Plan se bazira na izračunu obroka unutar 7 do 14 dana i uključuje pravilne omjere ugljikohidrata, masti i proteina, te kalorija koje su dovoljne i potrebne za određeni cilj koji postavimo. Ciljevi mogu biti dobivanje na masi, redukcija samo masnog tkiva, skidanje suvišnih kilograma i prehrana po bolestima.

U Nutriformi je dostupna i usluga testiranja biorezonantnim uređajem. Na koji način djeluje?

- To je metoda oko koje su danas mišljenja podijeljena. Biorezonantno testiranje organizma sve je češći odabir osoba koje žele neinvazivan, bezbolan način održavanja optimalna zdravstvenog stanja organizma. Ova metoda koristi nam kako bismo na holistički način, promatrajući organizam kao cjelinu, utvrdili gdje u tijelu postoji neravnoteža i gdje je uzrok problema s kojim osoba dolazi.

Znanstvenici iz Sjedinjenih Američkih Država, Japana, Rusije i Njemačke, iz različitih sfera znanosti, posebno iz područja biofizike i kvantne mehanike, došli su do spoznaja koje su frekvencije karakteristične za određene organe, tkiva i stanice u zdravom organizmu, pa i one koje obilježavaju određene (patogene) mikroorganizme, kemikalije, toksine i ostalo. Nakon ulaska toksičnih tvari u ljudski organizam tjelesne stanice počinju rezonirati, to jest poprimati frekvenciju gibanja koju ima taj toksin. To se događa iz vrlo jednostavna razloga – jer sve stanice u organizmu konstantno međusobno komuniciraju, izmjenjuju informacije (rezonanciju) određene frekvencije, odnosno određene bioelektrične karakteristike. Na taj se način odvijaju svi procesi u organizmu i postižu ravnoteža i zdravo stanje. No, u prethodno navedenom slučaju, kad toksin uđe u organizam, ta je ravnoteža narušena, a kao posljedica javljaju se zdravstvene smetnje, s tim da nakon određenog vremena raste i mogućnost razvoja određenih bolesti.



Zbog čega je bitno obaviti takav pregled, i što nam sve on može otkriti?
- Najčešći problemi s kojima se susrećemo posljednjih godina su problemi s hormonalnim poremećajima; probavne smetnje – nadimanje, opstipacija; teško reguliranje tjelesne mase; problemi s kožom – osipi, svrbež; kronični umor; nervoza; glavobolja; neredovite mjesečnice.

Analizu omogućava iznimno složen i sofisticiran računalni program koji ima vrlo veliku bazu referentnih vrijednosti (frekvencija) za sva tkiva, organe, mikroorganizme, toksine, pelud, hranu, aditive i ostalo, a postoji i mogućnost njihove usporedbe s podacima dobivenim skeniranjem. Nakon analize podataka dobivamo informacije o energetskom stanju cijelog organizma – koji organi i sustavi su izvan ravnoteže; mjestima u tijelu gdje su prisutni određeni (patogeni) mikroorganizmi, te eventualno postojećim patološkim procesima u tijelu (upala tkiva, promjena strukture tkiva, hormonalna neravnoteža, anemija, upala krvnih žila, alergije, prisutnost toksina…). Nakon analize i obrade podataka, osobu valja uputiti u promjenu životnih navika (prehrana, fitoterapija, suplementacija) što se navodi u nalazu i zaključku pregleda.


Kako biste ocijenili prehrambene navike Hrvata? Je li u posljednje vrijeme porasla svijest o važnosti zdrave prehrane?
- Nutricionizmom se bavim 15 godina i mogu reći da je veliki pomak unazad ovih 15 godina. Veliki je pomak jer ljudi shvaćaju da prehranom mogu utjecati na smjer bolesti, stanje energije, sportske rezultate, što su nekada sumnjali.

Par brzopoteznih...


1. Omiljeni napitak za početak dana je… zeleni sok
2. Moj idealan obrok je sushi
3. Ne mogu zamisliti dan bez… povrća
4. Kad nemam ideju što skuhati, onda spremim… rižoto
5. U mojoj smočnici uvijek mora biti…cikle
6. Nikad ne bih jela… gumene bombone
7. Kad se hoću počastiti, onda biram… sirove slastice

Treća po redu konferencija Ljubav-KG-Novac održat će se u Zagrebu 02.03.2019. godine u hotelu Academia.

Prijavi se sada!

www.ljubavkgnovac.com

 

 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.