Zdravlje žene i muškarca

Dr. Jolene Brighten: Obogatite prehranu sjemenkama lana i sezama i ublažite simptome PMS-a

Kada je riječ o hormonalnom zdravlju i finom uštimavanju hormona, dr. Brighten savjetuje da obratite pažnju na prehranu i što male, ali moćne sjemenke mogu činiti za vaše zdravlje

Dr. Jolene Brighten: Obogatite prehranu sjemenkama lana i sezama i ublažite simptome PMS-a



Za sve žene koje se bore sa simptomima PMS-a, sindromom policističnih jajnika (PCOS), neredovitim mjesečnicama, aknama i osjetljivosti dojki, olakšanje bi se moglo pronaći u – žlici sjemenki. Točnije, u uključivanju više različitih vrsta sjemenki u svoju prehranu, ovisno o fazi ciklusa, objašnjava dr. Jolene Brighten, liječnica naturopatije. 

Dr. Brighten je i sama prošla neugodnu borbu za zdravlje - SIBO, H. pylori, Hashimoto, Addisonova bolest, gubitak kose, bol u zglobovima... Ono što je shvatila tražeći put do vlastitog zdravlja danas primjenjuje u liječenju žena koje se i same bore sa sličnim problemima – iza svakog se zdravstvenog poremećaja krije osnovni uzrok kojeg prvo treba pronaći, a onda pristupiti njegovu rješavanju da biste vratili kontrolu nad svojim zdravljem.

Dr. Jolene Brighten: Ovih 10 dodataka prehrani dovest će tvoje hormone u ravnotežu

Dr. Jolene Brighten, Foto: www.drbrighten.com

Kada je riječ o hormonalnom zdravlju i finom uštimavanju hormona, dr. Brighten preporučuje da se usredotočite na sedam faktora kako bi se postigla optimalna razina – zdrava probava, normalna funkcija jetre, smanjenje stresa, zdravlje nadbubrežnih žlijezda, zdravlje štitnjače, zdrava i uravnotežena prehrana te odgovarajuća tjelovježba.

Zašto u prehranu uključiti sjemenke?


U slučaju prehrane, sjemenke mogu biti koristan dodatak koje u malom zrnu donose velike zdravstvene prednosti. Jedna od najboljih stvari kod uključivanja sjemenki u prehranu je što može biti od koristi u bilo kojoj fazi života žene – ako vas muče simptomi s početka priče, a posebno kod žena koje prolaze kroz proces skidanja s hormonalne kontracepcije kao način da uravnoteže svoj prirodni ciklus i započnu poboljšavati hormonsko zdravlje.

Prvi dan ciklusa je prvi dan menstruacije, a dani od 1. do 14. smatraju se folikularnom fazom. Ovo je period kada razine estrogena počinju rasti, a jajašce sazrijeva u pripremi za ovulaciju. Prilikom ovulacije, koja se obično javlja 14. dan kod žena s ciklusom od 28 dana, dolazi do otpuštanja jajne stanice, što označava kraj folikularne faze. Tada nastupa nova faza, lutealna faza, s 15. danom ciklusa. Ovu fazu karakterizira pad estrogena i porast progesterona, a dolazi do zadebljanja maternice kao pripreme za trudnoću. Ako jajna stanica nije oplođena, dolazi do menstruacije, a zatim vaše tijelo započinje ciklus ponovno.

Savjet više: Ovdje se kao referenca koristi ciklus od 28 dana, no on je u pravilu duži ili kraći. U stvari, samo mali postotak žena ima ciklus od 28 dana pa sljedeću shemu prilagodite kako bi odgovarala vašem ciklusu.



1. Sjemenke lana i bundeve za folikularnu fazu

Kada dođe do menstruacije, jedite 1 do 2 jušne žlice svježe mljevenih sjemenki lana i bundeve sve do 14. dana. Ove sjemenke na prirodan način mogu pomoći povećati razinu estrogena, istovremeno osiguravajući dozu vlakana, objašnjava dr. Brighten.

Sjemenke su bogate esencijalnim masnim kiselinama i hranjivim tvarima, poput cinka i selena, koji su nužni za održavanje zdrave razine hormona. Sjemenke lana su odličan izvor fitoestrogena lignana koji su se pokazali korisnima u prevenciji osteoporoze, poboljšanju omjera estrogena i progesterona te prevenciji bolesti srca kod žena. Istraživanja također pokazuju da žene s PCOS-om koje konzumiraju sjemenke lana lakše izlaze na kraj s problemima poput gubitka kose ili aknama.

Određene studije sugeriraju kako uključivanje lanenih sjemenki u prehranu može pomoći u slučaju osjetljivosti dojki, koja se javlja neposredno prije menstruacije. Neka su istraživanja pokazala da lignani koji se nalaze u sjemenkama lana mogu biti korisni i u prevenciji raka dojke.



2. Sjemenke sezama ili suncokreta za lutealnu fazu

Nakon ovulacije, ili 15. dana ciklusa, dnevno konzumirajte 1 do 2 jušne žlice svježe mljevenih sjemenki suncokreta i sezama. Druga polovica ciklusa je lutealna faza, kada razine progesterona počinju rasti i dosegnu vrhunac. Tada počinju i simptomi PMS-a, od osjetljivosti, promjena raspoloženja i nesanice.

Sjemenke sezama pokazale su se korisnim za uravnoteženje ženskih hormona, čak i kroz menopauzu. Zahvaljujući udjelu lignana, sjemenke sezama imaju povoljan utjecaj na smanjenje razine kolesterola u krvi, a ujedno pridonose i smanjenju rizika od povišenog krvnog tlaka. Sjemenke suncokreta također sadrže lignane i esencijalne masne kiseline te podržavaju hormone prisutne u drugoj fazi ciklusa.

Kako ubaciti sjemenke u prehranu?


Iako se jutarnji smoothie čini kao očito mjesto za uključivanje sjemenki u prehranu, možete ih kombinirati uz različite namirnice. Lanene i sezamove sjemenke trebaju biti svježe mljevene - izbjegavajte kupovinu već mljevenih sjemenki jer su u tom slučaju njihova ulja već oksidirala.

Uživajte u domaćem pestu od sjemenki bundeve, napravite maslac od svježih sjemenki, ispecite hrskave krekere od više različitih sjemenki, ubacite ih u jogurt pored granole, dodajte ih svojoj zobenoj kaši, pospite po salati ili isprobajte domaće bezglutenske keksiće od sezama.
 

Pročitaj i ovo:

Pratite ritam hormona u svom tijelu
Prehrana za balansiranje hormona: Svaka faza ciklusa ima svoje namirnice
Dr. Jolene Brighten: Ovih 10 dodataka prehrani dovest će tvoje hormone u ravnotežu

 


 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.