Pretraži Zdravlje AZ:


Reumatoidni artritis - prehrana po tegobama

Prehrana

Kod svih osoba koje imaju neko kronično oboljenje, korisno je jesti hranu s niskim udjelom zasićenih masnoća i visokim udjelom antioksidansa – voća i povrća. Hrana bogata zasićenim masnoćama može pridonijeti nastanku upale u tijelu te ju je nužno izbjegavati.   

Osobe s reumatoidnim artritisom imaju veći rizik od razvijanja koronarnih bolesti i dijabetesa. Zdrava prehrana i redovito vježbanje mogu umanjiti rizike.

Iako sama prehrana ne može izliječiti reumatoidni artritis neke su osobe prijavile poboljšanje prelaskom na vegansku dijetu s mnogo voća i povrća. Veganska prehrana je prehrana u kojoj su isključene namirnice životinjskog podrijetla.

Iako istraživači nisu sigurni mogu li i alergije na hranu biti u pozadini reumatoidnog artitisa ipak je preporuka eliminirati potencijalne alergene iz hrane, uključujući mlijeko i mliječne proizvode, pšenicu, kukuruz, soju, konzervanse i aditive hrani. Liječnici bi vam mogli preporučiti testiranje alergije i intolerancije na hranu. Korisno je jesti hranu bogatu antioksidansima – od voća crne bobice, trešnje i rajčice, a od povrća kelj, špinat i paprike. Izbjegavajte rafiniranu hranu, bijeli kruh, šećer i tjestenine.

Konzumirajte manje crvenog mesa, a više ribe i laganog bijelog pilećeg i purećeg mesa. Smanjite ili eliminirajte unos trans-masnih kiselina koje se mogu pronaći u margarinu, slastičarskim i pekarskim proizvodima te procesiranoj hrani. Upotrebljavajte hladnoprešana i nerafinirana ulja u prehrani kao što je maslinovo ulje.

Izbjegavajte alkohol, duhan, kofein i hranu bogatu šećerom, soli i zasićenim masnoćama. Izbjegavajte aditive u prehrani (mononatrij glutamat). Pijte 6-8 čaša filtrirane vode dnevno. Vježbajte pet puta dnevno po trideset minuta.

Dodaci prehrani

OMEGA-3 MASNE KISELINE iz ribljeg ili lanenog ulja (1-2 kapsule ili 1-2 jušne žlice dnevno) – pomažu smanjiti upalu i poboljšati imunitet te djeluju na ukupno zdravlje metabolizma. Ako uzimate omega-3 masne kiseline uz terapiju antikoagulansima, korisno je konzultirati se sa svojim liječnikom ili ljekarnikom.

PROBIOTICI ili prijateljske bakterije koje sadrže laktobacile – korisne su u održavanju imuniteta i zdrave probave. Koriste se kao napitci ili u obliku kapsula i praha. Probiotici uravnotežuju probavu te djeluju povoljno kod niza bolesti te općenito u održavanju dobrog zdravlja.

BROMELIN (500-2000 mg tri puta dnevno) – bromelin je proteolitički enzim koji se dobiva iz ananasa i pokazuje smanjenje upale i boli. S obzirom na to da bromelin može povećati rizik od krvarenja porazgovarajte sa svojim liječnikom prije njegova uzimanja.

ULJE NOĆURKA (3-4 g dnevno) – primijećeno je da uzimanje hladnoprešane GLA (gama linolenske kiseline) znatno smanjuje simptome i dovodi do poboljšanja. Osim ulja noćurka može se uzimati i ulje boražine.

FOLNA KISELINA (400 mcg) – visoke doze folne kiseline, koje je potrebno uzimati isključivo u dogovoru s liječnikom ili ljekarnikom pokazale su poboljšanje.

VITAMIN E (1200 mg) – jedna od studija sugerira da je korisno kod reumatoidnog artritisa uzimanje vitamina E zajedno s lijekovima koje prepiše liječnik kako bi se smanjili simptomi upale.