Zdravlje žene i muškarca

Jedite zdravo, vježbajte više: Svjetska zdravstvena organizacija donosi smjernice za prevenciju demencije

Iako ne postoji učinkovit tretman protiv demencije, Svjetska zdravstvena organizacija upozorava da se može mnogo toga učiniti kako bi se odgodilo ili usporilo početak i napredovanje bolesti

Jedite zdravo, vježbajte više: Svjetska zdravstvena organizacija donosi smjernice za prevenciju demencije



Demencija pogađa 50 milijuna ljudi širom svijeta, a u objavljenim smjernicama, Svjetska zdravstvena organizacija iznijela je prve preporuke za smanjenje rizika od demencije na globalnoj razini. One uključuju redovitu tjelovježbu, izbjegavanje pušenja, konzumiranje manje alkohola, održavanje zdravog krvnog tlaka i zdravu prehranu, s posebnim naglaskom na mediteranski način prehrane.

Dok određene osobe nasljeđuju kombinaciju gena što ih dovodi pred veći rizik od razvoja demencije, mnogi ljudi imaju priliku značajno smanjiti rizik živeći zdravim načinom života. Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, svake se godine pojavi 10 milijuna novih slučajeva demencije, a ta će se brojka utrostruči do 2050. godine. Demencija je glavni uzrok invaliditeta i ovisnosti starijih osoba koja može devastirati živote oboljelih pojedinaca, kao i njihovih njegovatelja i obitelji.

Mediteranska prehrana za zdravlje mozga

Svjetska zdravstvena organizacija je na temelju dostupnih dokaza iznijela preporuke o promjeni životnog stila za koje smatra da mogu pridonijeti smanjenju rizika od pojave demencije, što se posebno odnosi na povećanje razine tjelesne aktivnosti prije pojave bilo kakvih kognitivnih simptoma. 

Izvješće na 78 stranica preporučuje redovitu tjelovježbu, prestanak pušenja, konzumiranje manje alkohola i zdravu, uravnoteženu prehranu. Konkretno, mediteranski način prehrane, koji se temelji na povećanom unosu povrća, smanjenoj konzumaciji mesa i masnoći iz maslinova ulja, mogao bi biti od velike pomoći.

Mediteranska prehrana ubraja se među najopširnije proučavane načine prehrane, a redovito se dovodi u vezu s  očuvanjem kognitivnih funkcija. Nekoliko sustavnih studija zaključilo je da je strogo pridržavanje mediteranske prehrane povezano sa smanjenim rizikom od blagih kognitivnih oštećenja i Alzheimerove bolesti. Izvješće također preporučuje održavanje zdrave tjelesne težine, kontrolu kolesterola, krvnog tlaka i dijabetesa kao mjere koje mogu potencijalno smanjiti rizik od demencije i kognitivnog pada.

Pročitaj i ovo:

Zašto je mediteranska prehrana i dalje najbolja vrsta prehrane?
7 namirnica koje je uvijek dobro imati u hladnjaku – po preporuci nutricionistice
• Dr. Lejla Kažinić Kreho: Ovo su najbolje mediteranske namirnice za muškarce i žene 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.