Solgar vitamini i minerali

Kako ojačati dječji imunitet? U 12 koraka do boljeg zdravlja

Saveznici snažnog imuniteta kriju se u uravnoteženoj prehrani, dovoljno kvalitetnog sna i još ponekom triku

Kako ojačati dječji imunitet? U 12 koraka do boljeg zdravlja

Djeca su svakodnevno izložena velikom broju virusa i bakterija – vrtići, škole i čest boravak u zatvorenim prostorima mogu predstavljati izazov za nedovoljno „istreniran“ dječji imunitet. Stoga se pitanje kako ojačati imunitet djeteta često vrzma glavom svakog roditelja, a na tom tragu, zasigurno će biti dobrodošli sljedeći savjeti.

1. Do 10 sati sna

Jedan od ključnih preduvjeta za zdravlje i normalno funkcioniranje imunološkog sustava jest kvalitetan san, a istraživanja ukazuju kako školska djeca trebaju i do 10 sati sna. Nedostatak sna može umanjiti otpornost organizma, povećati vjerojatnost od obolijevanja od raznih infekcija i utjecati na vrijeme njihovog trajanja.

2. Tanjur u bojama duge

Uravnotežena prehrana također je bitna za zdrav imunološki sustav. Neka pola tanjura u svakom obroku čini raznoliko povrće, a kao desert i međuobrok birajte voće. Korisne namirnice za jačanje imuniteta uključuju rajčicu, brokulu, kelj, špinat, slatki krumpir, naranče, jabuke, jagode i borovnice. Pritom budite uporni – potrebno je čak osam do 10 izlaganja novim namirnicama kako bi ih dijete prihvatilo.

3. Više nije uvijek i bolje

Ako je jedan kivi dobar za zdravlje, tada je 10 njih još bolje? Krivo - mega-doziranje određenom namirnicom neće pomoći. Jednom kad tijelo osigura što mu je potrebno, ostatak se gubi – to je kao da punite spremnik goriva koji je već pun. Stoga se preporučuje u prehranu uključiti što više raznolikih namirnica.

>> Tips & Tricks: Kako da vaše dijete jede zdravo?



4. Voda kao tekućina izbora

Kad je riječ o hidrataciji, pobrinite se da vaše dijete unosi dovoljne količine tekućine. Prednost dajte običnoj vodi, svježe cijeđenim sokovima (još je zabavnije ako ih pripremate s djetetom) i biljnim čajevima, a ograničite unos pića s visokim udjelom šećera ili umjetnih sladila.

5. Šećeri, van!

Jeste li znali da već 30 minuta nakon konzumiranja jednostavnih šećera (kao što su glukoza i rafinirani šećer) vaš se imunološki sustav suočava sa smanjenjem broja i funkcije bijelih krvnih stanica koje pomažu u borbi protiv raznih mikroba? Ovaj je učinak najvidljiviji dva sata nakon konzumacije šećera, ali je još uvijek prisutan i do pet sati kasnije. Stoga različiti keksi i čokoladice nisu uvijek dobar izbor za popodnevno grickanje – umjesto toga, zasladite dan toplim jabukama s cimetom ili medom.

>> 7 veličanstvenih nutrijenata bez kojih tvoje tijelo ne može

6. Probiotici saveznici imuniteta

Budući da se većina stanica imunološkog sustava nalazi u crijevima, održavanje zdravog mikrobioma crijeva, naseljenog prijateljskim bakterijama, pomaže imunološkom sustavu da ostane jak i bori se protiv bakterija i virusa. Zato birajte proizvode poput jogurta, kefira i fermentiranih namirnica za zdravlje mikrobioma.

7. Beta glukan za pomoć iz prirode

Kada je dječjem imunitetu potrebna pomoć, malo se koji preparat može mjeriti sa snagom beta glukana. U prirodi je prisutan u staničnim stijenkama kvasca, žitaricama (ječam, zob, raž i pšenica), te nekim vrstama gljiva. Kao prevencija bolesti ili u vrijeme trajanja infekcije, preporučuju se dodaci prehrani s beta glukanom i vitaminom C koji doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava.

>> 7 savjeta kako da vaše dijete bezbolno prebrodi sezonu prehlade i gripe

8. Učinite pranje ruku zabavnim

Kako biste spriječili širenje klica, najjednostavnija metoda je pranje ruku. Pobrinite se da vaše dijete opere ruke odmah po povratku iz škole, kao i prije i poslije jela, obavljanja nužde te kašljanja ili kihanja. Tajna je da to pretvorite u zabavnu aktivnost - pokušajte opremiti kupaonicu sapunima u različitim oblicima ili zajedno radite mjehuriće od sapunice. 

9. Aktivnosti na svježem zraku

Osigurajte djetetu svakodnevnu dozu svježeg zraka i umjerene tjelesne aktivnosti. Umjerena tjelovježba može povećati proizvodnju makrofaga, vrste bijelih krvnih stanica koje eliminiraju bakterije i viruse. Međutim, intenzivna tjelovježba može privremeno umanjiti imunološku funkciju - stoga nemojte pretjerivati!



10. Dobrobiti crne bazge


Crna bazga već se tradicionalno koristi kao pomoć kod virusnih infekcija popraćenih visokom temperaturom, kao što je gripa ili prehlada. Konzumiranje sirupa od bobica bazge može pozitivno djelovati na imunološki sustav – u slučaju prevencije ili za vrijeme bolesti kako bi se skratilo razdoblje oporavka.

11. Okruženi ljubavlju

Iskazivanje ljubavi i privrženosti važno je za djetetov emocionalni, psihički i fizički razvoj. To će ujedno umanjiti djetetovu nervozu i stres, jer dječja tijela imaju isti odgovor na stres kao i odrasli - razine kortizola i adrenalina rastu. Ako ovakvo povećano izlučivanje hormona stresa postane konstanta, odgovor imunološkog sustava je smanjen.

12. Može i bez antibiotika

Antibiotik nije lijek za sve – štoviše, učestalo i nekritično uzimanje antibiotika zapravo dovodi do antibiotske rezistencije, čime bakterije razvijaju otpornost i postaje ih teže izliječiti u budućnosti. Ako bolest prolazi bez komplikacija, pustite tijelu da se samo oporavi i izbori za zdravlje.
 

Evo koje je voće najbolji izvor prirodnog C vitamina

Salvit beta glukan

Salvit beta glukan je jedinstven tekući dodatak prehrani koji osim beta glukana Yestimun® sadrži iscrpinu crne bazge kao prirodni izvor C vitamina i cinka koji doprinosi normalnoj funkciji imunološkog sustava. Salvit beta glukan je odličnog okusa jagode kojeg će vaša djeca obožavati!

7 savjeta kako da vaše dijete bezbolno prebrodi sezonu prehlade i gripe

Mame vjeruju, djeca vole!

>> Potražite Salvit na Facebooku!

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.