Moja ljepota

Oštećena i lomljiva kosa? Od grive na glavi dijeli te samo 5 koraka

Pravilna njega kose će umanjiti nastanak oštećenja, i zauzvrat vas ostaviti samo sa sjajnom kosom i čvrstim vlasima

Oštećena i lomljiva kosa? Od grive na glavi dijeli te samo 5 koraka


 
Ne radi se samo o ispucalim vrhovima - između feniranja, redovitih kura bojenja i proizvoda za oblikovanje kose, zapravo i nije pitanje je li vaša kosa oštećena, nego u kolikoj mjeri. Jedini pravi lijek za saniranje oštećenja kose je poduzimanje koraka kako bi se spriječio nastanak novih oštećenja. Iz tog razloga valja obratiti pažnju na uobičajene korake u rutini njege kose, kako bi vratili zdravlje svojim vlasima i imali što više prilika za good hair day.

1. Preispitajte svoj ciklus pranja kose

Ako svakodnevno perete kosu, pravilo broj jedan je činiti to rjeđe. Prečesto pranje kose može učiniti više štete nego koristi, pogotovo ako je vaša kosa izbijeljena, obojena ili kemijski tretirana. Iako različite vrste kose imaju različite potrebe, većina stručnjaka za njegu kose slaže se da je idealno šamponirati kosu nekoliko puta tjedno. I to nije samo zato što konvencionalni šamponi mogu lišiti kosu i vlasište prirodnih ulja i narušiti prirodnu pH ravnotežu, nego i zato što je kosa najosjetljivija na oštećenja i lomljenje kada je vlažna.

2. Kako baratate četkom?

Češljanje kose, što u tome može biti komplicirano? No, definitivno postoji pravi i krivi način kako četkati kosu. Za početak, svoju četku približavajte samo suhoj kosi (i pokušajte tu naviku zauzdati na samo jedno četkanje dnevno). Ako morate četkati mokru kosu, koristite češalj sa širokim zubima koji lakše klizi kroz kosu i minimizira stvaranje oštećenja.

Bilo da četkate mokru ili suhu kosu, nikada ne započinjite s korijenom kose. Ako to učinite, možete istegnuti i izvući pramenove iz folikula te uzrokovati lomljenje kose. Umjesto toga, započnite s četkanjem nekoliko centimetara od vrhova i polako raščešljavajte kosu u malim pramenovima prema korijenu.



3. Ohladite s prevrućim alatima

Toplina nije prijatelj zdrave kose. Glavna stvar koju morate zapamtiti pri sušenju, kovrčanju ili ravnanju kose toplinskim uređajima je 1) izbjegavati najvrući način rada i 2) držati alat pokretnim. Ako vam sprej za zaštitu kose od topline još nije u arsenalu, sada je vrijeme da ga dodate. Ili još bolje: ako možete potpuno preskočiti stiliziranje kose pomoću vrućih alata, učinite to.

Ali ono što nije toliko očito je da sušenje kose na zraku može biti još štetnije od sigurnog korištenja sušila za kosu. Studije su otkrile da, iako upotreba sušila za kosu može uzrokovati više oštećenja na površini kose od prirodnog sušenja, sušilo za kosu koje se neprestano pomiče, udaljeno 15 centimetara od kose, zapravo uzrokuje manje štete na staničnoj membrani kose nego sušenje na zraku. Ovo je samo još jedan dokaz koji govori u prilog koliko je mokra kosa osjetljiva.

4. Ne zaboravite na vlasište!

Zdrava kosa počinje od folikula, a zdravo vlasište zaista može učiniti razliku u rastu zdrave kose. Studije su pokazale da svakodnevna masaža vlasišta može stimulirati folikule i potaknuti rast kose. Kako to učiniti? Nagnite glavu prema naprijed kako bi krv tekla do vašeg vlasišta. Počevši od vrha glave, prstima češljajte kosu, primjenjujući pritisak na skalp kako biste osjetili kožu cijelim putem prema dolje. Stavite prste na svaku stranu vlasišta i trljajte kružnim pokretima. Za kraj, lagano prođite prstima - kao da svirate klavir - po cijeloj glavi.



5. …ili svog frizera.

Ovo je jednostavan korak, jer sve što traži od vas je da dogovorite termin, a zatim se opustite. Svi se stručnjaci slažu da redovito šišanje (svakih šest do osam tjedana) pomaže u osiguravanju pojave minimalnog broja ispucalih vrhova i lomova kose. Iako će trebati vremena i nekoliko posjeta frizeru da u potpunosti oživite suhu i oslabljenu kosu, ne podcjenjujte snagu frizerskih škara.
 

Pročitaj i ovo:

Razmazi svoju kosu - napravi sama masku od avokada
Losion i šampon protiv ispadanja kose sa koprivom  

 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.