Zdravlje žene i muškarca

Šest neočekivanih savjeta za zdrav i ispunjen život - prema dr. Franku Lipmanu

Što je potrebno za zdrav život? Neki od ovih savjeta iz knjige dr. Franka Lipmana mogli bi zvučati neočekivano, ali dolaze s liječničkim receptom

Šest neočekivanih savjeta za zdrav i ispunjen život - prema dr. Franku Lipmanu
 





U svojoj knjizi Kako biti dobro, dr. Frank Lipman dijeli šest temelja za sretan i zdrav život. Dr. Lipman je poznati liječnik funkcionalne medicine koji se u svom radu fokusira na prevenciju bolesti. Drugim riječima, njegovi protokoli uključuju detaljne planove prehrane, vježbanja i smanjenja stresa umjesto propisivanja lijekova, u duhu poznate bolje spriječiti nego liječiti.

Knjiga dr. Lipmana sadrži mnogo jednostavnih, djelotvornih savjeta o tome kako u svom životu kreirati šest stupova zdravlja. Ovdje se nalaze svi oni trikovi koji se uklapaju u područje zdravstvenih preporuka koje ste vjerojatno čuli (i koji se podudaraju s filozofijom zdravog življenja) – kao što je premještanje fokusa s brojanja kalorija ili uklanjanje svih digitalnih uređaja iz vaše spavaće sobe za što kvalitetniji san. Pored ovih „zdravorazumskih“ savjeta, u knjizi se nalazi i pokoji trik koji je odobrio poznati liječnik, a koji bi vas mogao iznenaditi.

1. Nemojte uzimati dodatke prehrani u večernjim satima


I dok neki ljudi noću uspješno metaboliziraju vitamine i druge dodatke prehrani, drugima to može otežati san. Umjesto toga, probiotik i omega-3 dodatke prehrani uzimajte u vrijeme doručka ili večera, savjetuje dr. Lipman.

2. Jedite stabljike brokule i blitve

Čuli smo za konzumiranje često odbačenih dijelova povrća kako bi se izbjeglo rasipanje hrane, ali da oni mogu pridonijeti zdravlju, vjerojatno je manje poznato. Iako ti nepoželjni dijelovi povrća, kao što su stabljike brokule, cvjetače ili blitve, najčešće budu odstranjeni, zapravo su bogati vlaknima koja pridonose održavanju zdravlja crijeva. Pokušajte ih tanko narezati i kratko sotirati na tavi zajedno s ostalim dijelovima povrća.

3. Deadlift do kraja života

Dr. Lipman savjetuje da, ako biste morali odabrati jednu vježbu koju ćete vježbati ostatak života, neka to bude deadlift - to je jednostavan pokret, ali zahtijeva aktivaciju više glavnih mišićnih skupina.

4. Neka dodir bude prioritet

Da, seks je stvarno dobar za vas, ali neseksualan dodir govori vašem tijelu i mozgu da postoji socijalna podrška oko vas. Stoga dr. Lipman predlaže dijeljenje što više zagrljaja te ugađanja kao što je masaža, pa čak i manikura i pedikura.



5. Kućni ljubimci su bolji od bilo koje superhrane

Pokazala su to istraživanja, a isto sugerira i poznati liječnik - iz studije u studiju, vlasnici kućnih ljubimaca su zdraviji i sretniji od onih koji još nisu posvojili svog mezimca. Briga za štene ili mačku pomože smanjiti stres, potiče vas na tjelovježbu i dovodi do važnih koristi za mentalno zdravlje, kao što je osjećaj pripadnosti ili svrhe.

6. Prigrlite tamu

Zdravstveni stručnjaci redovito promoviraju blagodati sunčevog svjetla za tijelo i um, ali dr. Lipman smatra da to morate uravnotežiti s pravom tamom. Ljudi imaju fiziološku potrebu da budu uronjeni u tamu, na otvorenom, pa ako živite u gradu, možda biste koji vikend željeli provesti na kampiranju.
 

Pročitaj i ovo:

Doza odmora, doza zdravlja: Sve prednosti wellnessa
Kako živjeti zdravije i ispunjenije u 2019.? Predstavljamo top 10 trendova
Duhovnost & Wellness To Go: Kako uskladiti duhovnost s brzim načinom života?

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.