Fitness i joga

VIDEO: Jedna jednostavna joga poza donosi olakšanje umornim i teškim nogama

Podizanje nogu uza zid jednostavna je, a efektna joga poza koja će vas najlakše osloboditi napetosti u nogama i stopalima i pritom umiriti um



Joga poza podizanja nogu uza zid, ili Viparita karani na sanskrtu, možda nije dio vašeg standardnog pozdrava sunca. Ali ako ste stalno u pokretu, može biti korisno i nju uključiti u svoju joga rutinu. Radi se o naizgled jednostavnoj, a iznenađujuće korisnoj restorativnoj pozi koju možete prakticirati na  kraju svoje vježbe ili kao samostalnu asanu.

Zašto uključiti i ovu pozu? Viparita karani rasterećuje donje ekstremitete, što je posebno važno s obzirom na količinu vremena provedenog sjedeći, stojeći i fizički se krećući na nogama. Podizanje nogu uza zid prije svega će ublažiti bol u nogama i mišićima te vas osloboditi napetosti. Liječnici često preporučuju ljudima da podignu noge u slučaju oticanja nogu i stopala, a Viparita karani ima isti efekt. Općenito govoreći, svaka vježba inverzije stavlja tijelo u takav položaj koji olakšava vensku cirkulaciju krvi i stimulira limfni sustav.

No, ova poza ima još jednu prednost, a to je i što pridonosi opuštanju i njegovanju smirneog uma (kao i bilo koja druga joga poza). Važno je i ono što „ne radite“, a ovakav način odmora, uparen s dubokim disanjem i prakticiranjem svjesnosti, može vam pomoći ublažiti stres nakupljen tijekom dana.

Baš kao i stoj na glavi ili rukama, podizanje nogu uza zid je još jedna u nizu jogijskih vježbi inverzije. No, za razliku od potonjeg, šansa da se strovalite na lice mnogo je manja. Sjednite na pod, prebacite se u ležeći položaj, a noge podignite uza zid. Ako se zbog jastuka ispod glave osjećate ugodnije, zgrabite ga. Također možete iskoristiti jastuk ili presavijeni pokrivač za podizanje bokova.

Ako vam tradicionalna Viparita karani ne odgovara, pozu možete i modificirati pomoći stolice. Tada su noge savijene u koljenu i pod kutem od 90 stupnjeva, potkoljenice i stopala počivaju na sjedištu stolice. Ovo je još pristupačnija poza ako istezanje nogu prema zidu nije ugodno ili izvedivo.

Jednom kada zauzmete položaj, zatvorite oči i usredotočite se na disanje. Slobodno se opustite i ostanite u pozi od pet do 15 minuta, ovisno o vremenu koje vam najbolje odgovara.

Pročitaj i ovo:

Mislite da yoga nije za vas?
Koji joga stil odabrati?
Yoga ili - vraćanje ravnoteže tijela, uma i duha

 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.